سلام دوست من امیدوارم حالت عالی باشه , در این مقاله قصد داریم با بازاریابی محتوا آشنایت کنیم , چیزی که این روز ها تمام بیزینس های آنلاین به آن نیاز دارند ! پس این مطلب را با دقت مطالعه کن .

متاسفانه هیج تعریف مشخصی درمورد واژه محتوا وجود ندارد . به عبارتی در زمینه تولید محتوا هرشخصی اعم از متخصص و غیر متخصص تعریف تازه و جداگانه ای از آن دارد اما میتوان در مجموع این تعاریف متفاوت یک توصیف جامع و نه چندان دقیق از محتوا بیان کرد:

بازاریابی محتوا چیست؟

محتوا ارائه یک اطلاعات با یک هدف خاص به مخاطبان از طریق یک کانال و در یک فرم خاص میباشد به گونه ای که برای مخاطب قابل درک باشد و فرآیند ویرایش بر روی آن قابل اعمال باشد و بازار یابی محتوا ، به معنای برند سازی با تولید محتوا و جذب مشتری از طریق تولید یک محتوای جذاب و مفید است .

ضرورت تولید محتوای مناسب چیست؟

برای دیده شدن یک وبلاگ یا وبسایت , داشتن محتوای مناسب ، ساده ، روان و متناسب با نیاز مخاطب امری ضروری است و میتواند مزایای زیادی برای کسب و کار شما داشته باشد که بعضی از آنها عبارتند از:

۱ – جلب اعتماد مشتریان به شما :

هنگامی که شما یک محتوا در مورد موضوعی خاص تولید میکنید در واقع خود را در آن زمینه به مخاطب بعنوان یک متخصص معرفی کرده اید .

اگر که این محتوی مفید ، جذاب و کارآمد باشد این اطمینان را به مخاطب میدهد که شما دانش و تخصص کافی در این زمینه را دارا هستید و این باعث میشود که او احساس کند میتواند به شما اعتماد کند و چه در خرید ، چه در مشاوره روی دانش شما حساب کند .

۲ – نقش پررنگ بازاریابی محتوا در جذب مخاطبان جدید :

اگر وبسایت و خصوصا محتوای آن برای مخاطبان جذاب و کارآمد باشد ، عده زیادی از آن ها پس از یکبار خرید یا بررسی کردن آن ، برای بار دوم و حتی بیشتر هم به سراغ وبسایت شما می آیند ; بعبارتی عده ای از آنها تبدیل به مخاطبان وفادار شما میشوند و اغلب آنها هر چند مدت یکبار از وبسایت شما برای دنبال کردن اخبار و خدمات جدید دیدن میکنند . اما عده ای هستند که برای اولین بار است که سایت شما را میبینند و اگر مطالب آن برای آنها جذاب و مفید باشد آنها نیز به مخاطبان وفادار شما تبدیل میشوند و ممکن است سایت شما را به دیگران هم معرفی کنند . به این روند اصطلاحا بازاریابی ویروسی میگوییم .

۳ – بهبود سئوی سایت :

اگر در تولید محتوای خود از کلمات کلیدی مناسب در حد اعتدال استفاده کنید و سایر اصول سئو را در مقاله خود رعایت کنید ، قطعا محتوای شما میتواند بعنوان یک عامل قوی باعث بهبود سئوی سایت شما شود . بد نیست بدانید که گوگل به محتوا های طولانی بیشتر توجه میکند البته در انجام هرکاری زیاده روی نکنید .

اگر کلمات کلیدی خود را در تیتر ها، برجسب ها، محتوای مطالب و… استفاده کنید این امر میتواند باعث افزایش بازدید سایت شما شود که در صورت کیفیت مطالب سایت شما مورد توجه موتور های جستجوی گوگل قرار میگیرد .

سعی کنید در روند تولید محتوایتان از مانور دادن روی کلمات کلیدی کم سرچ تر شروع کنید که رقیبنتان از آن ها استفاده نکرده اند و پس از رتبه گرفتن در آن کلمات ، از آن ها برای ارتقای سطح در کلمات کلیدی پرسرچ تر استفاده کنید  برای مقایسه بین میزان سرچ دو یا چند کلمه و یا برای فهمیدن اینکه هر کلید واژه بطور تقریبی چقدر آمار سرچ دارد ، میتوانید از ابزار Google trends استفاده کنید .

۴ – گرفتن اطلاعات مشتری :

اگر در انتهای محتوای خود مطالب دیگری بگذارید که بواسطه آن بتوانید از مشتریانتان اطلاعاتی مانند ایمیل یا شماره تماس دریافت کنید ، این امر میتواند به بهبود بازدید سایت شما و درنتیجه بهبود فروش شما کمک بسزایی کند , مثلا میتوانید آن ها را زمان تخفیف خوردن محصولاتتان یا تغییرات سایت خود با خبر کنید که این مورد تاثیر خیلی زیادی در فروش محصول شما دارد .

۵ – در بازاریابی محتوا شبکه های اجتماعی نقش خیلی مهمی دارند :

همانطور که میدانید اشتراک گذاری محتوایتان در شبکه های اجتماعی به شما کمک کند تا در مقیاس بزرگتری مطلب تان را به نمایش بگذارید . تولید محتوا در فضای مجازی باعث میشود کاربران راحت تر نظرات خود را درمورد محتوای شما بیان کنند و این نیز به نوبه خود منجر به بالا رفتن ترافیک سایت و زمان ماندگاری کاربران در آن میباشد .

انواع تولید محتوا را می توان به چهار دسته کلی تقسیم کرد که عبارتند از :

۱- تولید محتوای متنی :

وقتی شما منظور خود را در قالب ترکیب کلمات و حروف به مخاطب خود میرسانید در واقع یک محتوای متنی تولید کرده اید . شاید تولید محتوای متنی ازنظر اکثریت بازدهی چندانی نداشته باشد و توجه اغلب کاربران بیشتر روی محتوای ویدیویی و گرافیکی باشد ولی این موضوع را در نظر داشته باشید که بسیاری از متخصصان به خواندن محتواهای متنی علاقه مند هستند ; لذا محتوا در صورتی میتواند توجه کاربر را جلب کند که بتواند به تمام سوالات او پاسخ دهد و ابهامی در ذهن او باقی نگذارد و نیاز نباشد کاربر علاوه بر خواندن مطالب سایت شما به سایت های دیگر نیز سر بزند .

۲ – تولید محتوای صوتی (پادکست)

بازاریابی محتوا از طریق تولید محتوای صوتی ، علاوه بر اینکه ارتباط شما با مخاطبانتان را تقویت خواهد کرد مزایای دیگری نیز دارد ; بعنوان مثال :

_ به دلیل حجم کم پادکست ها میتوان آنها را در سایت مورد نظر قرار داد بدون اینکه حجم یا سرعت سایت را کاهش دهد .

_ میتوانید اطلاعات بیشتری را در قالب پادکست به مخاطب منتقل کنید .

_ این امکان را به شما میدهد که تمام محتوا همراه با نام تجاری و محصولاتتان را در اختیار افراد نابینا نیز قرار دهید .

_ در استفاده از پادکست اامی برای اتصال به اینترنت وجود ندارد .

۳ – تولید محتوای ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ

ویدیو یکی از روش هایی است که به دلیل هماهنگی صدا و تصویر میتواند به سادگی مفاهیم پیچیده را با زبانی ساده تر و جذاب تر به مخاطب انتقال دهد . بنابراین میتوان اینگونه نتیجه گیری کرد که افراد زیادی به ویدیو علاقه مند هستند. همچنین با تولید محتوای ویدیویی میتوانید نام تجاری برند خود را بسیار موثر تر نسبت به محتوای گرافیکی یا متنی به مخاطب معرفی کنید.

۴ – تولید محتوای گرافیکی رازی اساسی در بازاریابی محتوا می باشد :

تولید محتوای گرافیکی به دلیل گیرایی و انتقال پیام به مخاطب در کمترین زمان یکی از جذاب ترین انواع محتوا از نظر صاحبان کسب و کار است. محتوای گرافیکی خود شامل قسمت های متعددی از جمله موشن گرافی ، اینفوگرافیک ، طراحی تصاویر و… میشود .

همچنین از مزایای تولید محتوای گرافیکی میتوان به موارد ذیل نیز اشاره کرد :

_  افزایش برندینگ

_  جلب اعتماد کاربران

_  اشتراک گذاری صفحات سایت

_  و…

چگونه میتوان یک محتوای قابل قبول و سئو شده تولید کرد ؟

 

چند نکته است که در بازاریابی محتوای مناسب مورد توجه موتورهای جستجو قرار بگیرد باید رعایت شود :

_وقتی شما شروع به خواندن یک متن میکنید اگر جمله ابتدایی آن یا بعبارتی مقدمه آن برای شما جذاب و سوال برانگیز باشد بدیهی است که به خواندن بقیه متن نیست ترغیب میشوید ; بنابراین اگر میخواهید محتوایی از هر نوع (گرافیکی ، متنی و … ) تولید کنید حتما به مقدمه آن توجه کنید . بهتر است که این مقدمه یک جمله کوتاه و سوال برانگیز باشد و ذهن خواننده را درگیر کند .

۱ – در محتواهایی که جنبه آموزشی یا اخلاقی دارند به پاراگراف اول بسیار دقت کنید , سعی کنید در پاراگراف اول کلیت متن را بطور خلاصه توضیح دهید بطوری که برای مخاطب جذابیت داشته باشد .

۲ – سعی کنید پاراگراف ها از حد خاصی بیشتر نشوند.چون در غیر این حالت ممکن است خواننده از خواندن محتوای شما خسته شود .

۳ – سعی کنید از مترادف و هم خانواده های کلمات کلیدی را در تیتر ها ، سرصفحه ها و در خود مطلب چندین بار تکرار کنید البته نه به گونه ای خارج از حد اعتدال و خسته کننده باشد .

 

4 راز بسیار مهم در بازاریابی محتوا که فروشت را 200 برابر افزایش خواهد داد !

چگونه یک محتوای جذاب تولید کنیم ؟

تولید محتوا در فضای مجازی + 5 ترفند شگفت انگیز در سال 2020

محتوای ,تولید ,محتوا ,، ,سایت ,یک ,را در ,تولید محتوای ,به مخاطب ,سایت شما ,کلمات کلیدی ,تولید محتوای گرافیکی

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

خاطرات من بی هوایِ تو مرا نَفَسی نیست ... مُذابی در حال سوختن.... پاورپوینت زبان دهم بیا اینجا آموزش برنامه نویسی Iran-clinic فروش سوله جان جهان عصر روشنگری